
terapeuta Integracji Sensorycznej
mgr Patrycja Nyga
Terapeuta Integracji Sensorycznej oraz specjalistką w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu. Ukończyła studia pedagogiczne w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a także studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej, z naciskiem na edukację i terapię dzieci w spektrum autyzmu oraz integrację sensoryczną.
Pani Patrycja stale poszerza swoje kompetencje, biorąc udział w różnych kursach i szkoleniach. Posiada certyfikat trenera I stopnia zajęć marki Sensoplastyka® – metody wspierającej rozwój zmysłów, a także specjalizuje się w Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), który pomaga dzieciom w rozwoju kompetencji społecznych. Dodatkowo pracuje metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, wspierając rozwój emocjonalny, społeczny i fizyczny dzieci.
Pani Patrycja dostosowuje metody pracy do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, aby osiągnąć jak najlepsze efekty terapeutyczne. W pracy kieruje się empatią, cierpliwością oraz szacunkiem, zapewniając bezpieczne i wspierające środowisko dla każdego podopiecznego. Dzięki elastycznemu podejściu, potrafi skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby dzieci, co pozwala na systematyczny rozwój ich umiejętności. Satysfakcję czerpie z obserwowania postępów dzieci oraz ich sukcesów, które są efektem starannej, opartej na zaufaniu współpracy.
Obecnie pracuje w poradni psychologiczno- pedagogicznej oraz ośrodku wczesnej interwencji, w którym zajmuje się terapią dzieci z zaburzeniami wieku rozwojowego. Ukończyła studia na kierunku Fizjoterapia na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Dzieli się swoją wiedzą ze studentami kierunku Logopedia. Ukończyła wiele kursów, w tym kursy przygotowujące do pracy z dziećmi autystycznymi. Prowadzi między innymi terapię zaburzeń sensorycznych kompleksu ustno-twarzowego. Zajmuje się także terapią ręki. W obszarze jej zainteresowań jest wpływ zaburzeń IS na trudności w zachowaniu oraz nauce Dziecka. Obecnie zgłębia wiedzę na temat wpływu zachowanych odruchów prymitywnych na trudności w uczeniu się.